Nikon D80


Pun eu ban peste ban, vorbesc cu un prieten din Anglia si la inceputul verii primesc un Nikon D80. Tin minte si acuma: camera venise la Brasov, eu eram la sapaturi la Alba Iulia; vorbesc cu un prieten, Leone, sa mi-o puna pe tren in locomotiva; risc destul de marisor, dar nu puteam astepta, ma ardeau miinile.

Si asa o vreme fac point and shoot si toata lumea se minuneaza de pozele de calitate ale camerei. De calitatile mele artistice nu are rost sa vorbesc. Tot in vara, ma intilnesc la firma unde lucram cu un fotograf din Bucuresti, Sorin. De la el am prins baza: ISO + shutter speed + F-stop = expunerea perfecta. Mai incolo am intales ca expunerea perfecta e data de altceva, dar povestea asta o las pentru mai incolo.

Tin minte cite experimente faceam la inceput; ma apuca risul cind ma gindesc, acuma… Asa am inceput eu. Si mai tin minte Photoshopul. Ce mai frecam cu el pozele incercind sa suplinesc paralelismul meu cu fotografia. Asa a iesit in August o poza photoshopata. Se vede mai in jos.

O vreme m-am tot jucat cu Photoshopul, pina m-a tras cineva putin de urechi si am lasat-o mai moale. Am folosit si Lightroom dar am renuntat. In prezent folosesc Nikon Capture NX 2. Photoshop e prea dur; faci absolut ce vrei cu el si risti sa nu mai stii unde e diferenta intre fotografie si manipulare. Acesta ca si Lightroom nu mi se pare ca se descurca destul de bine cu conversia din RAW in TIFF sau JPEG. Conversia in Capture da rezultatele cele mai bune chair daca programul e un pic mai Spartan. E mai bine poate asa ca te limiteaza putin.

In prezent majoritatea pozelor le scot in JPEG aproape exact dupa setarile ce le dau din camera. Scot petele ce apar de la murdaria de pe sensor daca e nevoie si mai fac alte mici modificari. Ma gindesc pe viitor sa mai fac anumite schimbari pe ici pe colo, sa vad cum iasa. In principiu, incerc sa pastrez un echilibru intre ceea ce scoate camera si rezultatul final in JPEG.
muuul Photoshop

~ door faurar op 29 juni 2009.

2 Reacties to “Nikon D80”

  1. Raman impresionata sa vad ce prins esti de aceasta noua pasiune a ta.Succes.

  2. Mersi draghe…

Geef een reactie

 
