Motoare-motoare


Prietenul meu olandez are o obsesie: tractoarele. Nu prea am intales de unde vine. Dupa lupte seculare care au durat nu stiu cit, si-a luat omul un tractor, classic. Nu ma pricep la tractoare asa ca nu stiu cit e classic si cit e vechi. Avind asa ceva la indemina am zis ca trebuie sa ii fac si niste fotografii. E prima data cind fotografiez o asemenea masinarie. Deci sint lipsit de experienta dar omul invata cit traieste si in fotografie incerc sa nu ratez nici o ocazie cind mi se iveste.

L-a parcat in mijlocul peluzei si am avut o zi insorita la indemina. Am inceput cu niste planuri mai generale ale masinariei in care am folosit un F-stop de 8. La lumina ce era puteam sa folosesc si un numar mai mare dar nu cred ca avea rost. Daca aveam niste sticla mai de calitate probabil il luam la 2.8 sa il izolez de mediul inconjurator. Deocamdata nu am asa ceva dar cind ea va veni o sa fac si asa ceva sa vad cum iese.

Shutter speed-ul l-am lasat in voia sortii iar ISO e la 400. Programul folosit a fost aperture priority. La inceputuri foloseam programul automat iar dupa ce am invatat setarile manuale am lucrat pe full manual. Astazi lucrez cu Aperture priority sau Shutter priority. Asta in functie de ce ma intereseaza. Daca e vorba de apertura, de exemplu, o pun cum vreau, shuterul speed e la liber iar ISO 100 sau 400. Am grija insa ca shutter speed sa nu ajunga sub 30/1s fara tripod pentru ca imaginea incepe sa fie blurata si isi pierde din sharp (in fond blurul mic inseamna o lipsa de sharp). Si ISO-ul depinde aici. In principiu nu folosesc o valoare mai mare de 800 pentru zgomot. La 400 sint multumit cu el. Trebuie sa fiu atent insa, daca folosesc un f-stop de 1.8 de exemplu trebuie sa cobor ISO la minim daca am multa lumina altfel am o supraexpunere care de obicei nu e buna.

Terminind cu discutiile tehnice, care o sa ocupe o mare parte a blogului, trecem la a doua parte a photo shoot-ului unde am incercat sa redau detalii ale infernalei masinarii. Pentru mine toate masinile sint infernale, by the way. Lucrurile ce dau bine imi par marca, inscriptiile, o parte din componente, imaginile in care exista un contrast cu partile cromate. Aici am folosit un F-stop mai mic deci o apertura mare pentru a pune in evideta detaliile.

Ce concluzii si invataturi am tras pina in acest moment:

-e foarte important unghiul din care faci fotografia si aici vine si locul si felul in care e asezata masina.
-fotografii pe un cer pe nori nu e bine sa faci pentru ca se pierd reflexiile; probabil ca cea mai buna lumina e pe inserate sau la rasarit (lumina mea preferata) dupa care vine cea din timpul zile insorite.
-la planurile generale ar fi ideal in F-stop mic pentru a “decupa” subiectul de mediul in care se afla; asta cere sticla de calitate la obiectivele tele sau obiective prime.
-detaliile cu elemente ale masinii sint dificil de facut daca ele au acelasi culoare; trebuie sa te bazezi pe jocul de umbre.

~ door faurar op 8 augustus 2009.

Geef een reactie

 
