Morile de vint olandeze si Don Quijote


Sa lamurim o problema de la inceput. Asta ca fie totul clar. In sudul Limburgului sint doua mori de vint. Una in comuna Nuth cealalta in Maastricht. Care nu e nicidecum comuna precum cred unii… Ambele sint monumente locale si se gasesc intr-o stare destul de buna. Nu stiu daca sint si functionale. Trebuie sa gasesc un morar expert prin zona sa ma informeze.

Totusi ce-a din Nuth se prezinta mai bine, cel putin asa mi se pare mie. Am putut-o studia mai de aproape si e evident ingrijita. Construita intr-o singura etapa. In partea de sud prezinta niste urme evidente de la o restaurare. Ochiometrul meu format pe sapaturile arheologice imi spune ca in aceea zona zidul a avut ceva probleme si un numar de caramizi au fost inlocuite.

Moara din Maastricht arata mai bine doar in poze pentru ca era o zi frumoasa. Accesul direct la ea e oarecum limitat deoarece se afla intr-o curte, in care nu am vrut sa intru. Prin urmare nu am putut-o studia mai de aproape, sa observ detalii. Alte informatii nu pot sad au despre ea pentru ca nu detin.

Morile din Olanda sint intr-un fel ca si vampirii din Transilvania. Cine nu stie unde in ce tara se gasesc morile si in ce tinut se afla vampirii? Adevarul este ca ele nu sint chiar pe toate drumurile iar de vampirii din Transilvania toata lumea stie dar i-a vazut cineva vreodata?

Cine se poate lupta cu morile de vint de pe aici daca nu Don Quijote, Ardeleanul? Dar despre asta in alt post.

~ door faurar op 29 september 2009.

6 Reacties to “Morile de vint olandeze si Don Quijote”

  1. Da,asa`i, io pot sa confirm…am vazut pe drumul de la Maastricht pana la Amsterdam exact 4 mori. Nu m`am luptat cu ele, ca am parte de batalii absurde si milenare pe taramurile natale 🙂 Faine poze 🙂

  2. Se pare ca totusi sint mai multe mori de vint in Limburg. Iata-le pe toate dupa cum urmeaza: Kinrooi, Oirsbeek, Wolfshuis, Overheek, Gronsveld (Maastricht), Kelmond, Ubachsberg, Hunnecum (Nuth).

  3. mai este una dinspre Helden inspre Reuver:)

Plaats een reactie