the magic light


Lumina magica se intilneste seara si dimineata. Este relativ usor de gasit in prezenta soarelui si nu dai de ea sub nici o forma cind Zamolxe ii minios… Nu vrea sa vina si pace, e foarte incapatinata, e un copil rasfatat. Mie imi place sa ma joc cu acest copil. Copil sint si eu. Ma invirt pe linga ea, o iau de mina, o string in brate, o arunc incolo si incoace. De obicei ne intalegem bine asa ca am decis sa va impartasesc experianta mea. Poate vreti si voi sa va jucati cu lumina magica.

In primul rind deschid camera foto. Obiectivul are filtrul de polarizare – culori! Lucrez aproape exclusiv in RAW. Folosesc JPG doar in cazuri speciale, cind vreau sa trimit cuiva o poza pe interenet rapid, fara sa imi bat capul. Apoi lucram un pic la setari. Exposure compensation: -0.3 sau – 0.7. Balansul de alb poate fi pus automat la setarea de umbra (undeva in jurul a 8000K) dar e putin cam mult. Asa ca o setez direct la 7000K; da o lumina suficient de calda fara sa exagereze. Un galben-portocaliu ma incalzeste in aceasta iarna.

Ce sa fie? Ce sa fie? Sa fie un ISO in jur de 200, maxim 400 si daca se poate 100. Este ideal. O multime de culori sa se joace copilul. Din pacate cresterea ISO-ului se traduce intr-un dinamic range scazut si asta nu face bine copilului. El are nevoie de cit mai mult atentie, trebuie tratat cu gingasie.

Sa fie Shutter Priority – S Sa fie Apperture Priority – A Depinde. Totul trebuie sa se invirta in jurul unui F-stop de 8. Daca A permite un shutter speed de minim 30/1 sec. totul este OK. Sa ramina A. In cazul in care copilul face figuri si nu permite acest lucru, sa lasam S la 30/1 sec si apertura sa faca ce vrea ea. E bine sa evitam aperturile mai mari de 8. Nu fac bine, provoaca alegii, dureri de cap.

Urmeaza sa gasim subiectele pe care copilul poate sa se desfasoare. El are nevoie de locuri de joaca mai speciale… Incadram si CLICK!
Pantru Mircione, cu traditionala urare: SC!

~ door faurar op 14 januari 2010.

4 Reacties to “the magic light”

  1. nu ca ar conta cu ceva parerea mea infama si blasfemica, da ultima poza mi se pare cea mai reusita din toata cariera ta de fotograf 🙂

    • Mirabolanta mea vara, parerea ta conteaza. Nu am o cariera de fotograf. Si ultima poza nu mi se pare foarte reusita. Eram chiar in dubii daca sa o pun sau nu. Probabil ca ti-ar fi placut si o pasare mai mare in apus. Este. Dar in alta poza. Pe care nu am pus-o. 😉

  2. ia nu ma mai crede tu atata de romantica! 😛 imi place pentru ca e lumina extrem de rosietica si se vede biserica in fundal de parca`i desenata. daca te uiti atent, parca e o ilustrata veche.

Geef een reactie

 
