175 de ani


Unde? Eckelrade. Ce? Aniversarea a 175 de ani de la atestarea parohiei.

Invitat special? Cardinalul Turkson.

As scrie mai mult dar sincer, nu am vreme.

~ door faurar op 25 oktober 2010.

17 Reacties to “175 de ani”

  1. Am o întrebare, nedumerire, nu ştiu cum să-i spun. Pe voi nu vă ceartă lumea când le faceţi poze? Că pe mine 90% mă apostrofează într-un fel sau altul.

    • Draghe Dracones,
      fotografii la oameni intimplator pe strada nu fac. Daca vad ceva interesant cer voie. Poti vorbi cu o anumita persoana sa ai o sedinta foto. Poti sa mergi la un eveniment si acolo lumea se asteapta sa fie fotografi. Chiar si acolo cineva poate se supara si daca e asa pur si simplu ii spui ca ii stergi fotografia. Fotografiile din postul asta sint dintr-un sat de linga Maastricht unde ma duc destul de des. Oamenii de acolo ma cunosc si nu am probleme cu ei. Ba chiar imi cer sa le fac fotografii.
      Alte intrebari, nelamuriri?

      • Am înţeles. Mie îmi plac însă pozele spontane. Dacă cer voie nu mai e spontan. Mă aflu într-un cerc vicios fără de scăpare. :-/

      • Referitor la poze, ia si tu oamenii cu usurelul, vorbeste putin cu ei sa se destinda, nu sari dintr-o data sa le faci fotografii…

      • Zici tu ceva… Voi testa ce spui. Dar la spontaneitatea pozelor tot ţin. În cel mai rău caz îmi voi testa abilităţile în arte marţiale 😛

      • Cearca daca nu un striptease. Vorba dulce mult aduce…

      • =)) Știam eu că vei scoate din joben soluția magică.

  2. Ce tipic olandez arata sfintia sa cardinalu’… 😀

  3. da io am pus pariu mai demult cu doruta ca urmatoru papa va fi negru. castig o sticla de gin daca am dreptate. si la ce PR destept are biserica catolica, i bet i will be right 😀

    • Din pacate pentru Romani, biserica ortodoxa nu e asa de tare ca asta catolica. Catolicii au stiut sa se dezvolte pe plan politic, cultural si administrativ. Si sint la cam nivelul culturii si gindirii occidentale. Noi avem o biserica pa masura societatii, adica de-a pula. 😦

      • Io zic că biserica ortodoxă română e mai tare decât aia catolică luată aşa “pe cap de locuitor”. Aţi auzit de scandaluri de natură sexuală în sânul ei? Banii curg râuri. Bisericile noi apar ca ciupercile după ploaie. Maşinile din parcările parohiilor bat toate saloanele auto. Aurul stă pe cheptu preoţilor mai ceva decât pe capu mayaşilor. Etc. Singura diferenţă este conservatorismul. Vedeţi voi vreun ţigan în fruntea bisericii româneşti în următoarele veacuri? Îndrăzniţi a nega evidentul 😛

      • Scandalele sexuale sint unul din punctele slabe ale bisericii catolice, e drept. Dar o sa se schimbe si asta pentru ca o sa le dea voi la preoti sa se insoare. De fapt deja sint anumiti preoti catolici insurati…
        Faptul ca bisericile ortodoxe apar ca si ciupercile si ca banii curg nu este un fapt pozitiv, cu siguranta. Ba din potriva. Arata niste oameni inapoiati din punct de vedere cultural si intelectual. Arata societatea romaneasca.
        Iar biserica catolica are o imensa influuenta, incomparabil mai mare cu ce-a ortodoxa iar faptul ca pot sa se reformeze si sa se adapteze o sa ii ajute chiar sa isi creasca influenta pe viitor.
        Par exemplu, cele mai bune scoli de aici sint cele catolice, si toata lumea incearca sa isi inscrie copilul la o astfel de scoala.
        Nu mi se pare ca neg ceea ce e evident ci ca sustin evidenta. Desigur ca noi doi vedem in acest caz evidenta in mod diferit.

      • Bine eu ce am spus, am spus în glumă, deşi am glumit cu nişte realităţi. Diferenţa serioasă dintre cele două biserici este scara la care lucrează. Dacă facem abstracţie de scară nu ştiu zău care biserică e mai eficientă. Biserica românească e înfiptă în conducerea statului (în toate domeniile) până peste gât. La fel şi cea catolică doar că la nivel mondial. Din păcate, oricum ai privi problema şi ai face suma lucrurilor, biserica în general ţine piciorul mai mult pe frâna omenirii decât pe acceleraţie. Aş fi curios cum stă treaba cu cercetarea ştiinţifică în şcolile catolice pe care le menţionezi.

      • A fost o vreme in care biserica catolica punea frine in multe domenii dar s-au mai schimbat timpurile. Mai sint impotriva la anumite chestii ca de exemplu cercetarea genetica. Si parerea mea e ca uneoriu e bine sa ai si o frina nu numai sa accelerezi tot timpul. Dar in scolile catolice se face scoala adevarata. Sint si universitati catolice dar sint canalizate mai mult pe domeniul cultural si social.

      • Poate. Nu cunosc exact deci nu mă bag ma mult în subiect. Oricum pe jumate în glumă, pe jumate în serios: La o mare cuvântare Papa povestește enoriașilor că Biserica nu aprobă eutanasia deoarece omul trebuie să moară atunci când vrea Dumnezeu. Și la plecare s-a urcat în mașina sa blindată.

      • Da si nu. In fond si la urma urmei care ii dorinta alui de sus? Habar nu avem…

Geef een reactie

 
